Glaswerk
Woorden en beelden
Zoeken
-
Recente publicaties
Kalender
Categorieën
- fotografie (280)
- glaswerk (291)
- vkblog (155)
- woordbeelden (114)
- zwartwit (26)
Trefwoordenwolk
architectuur ardèche bloem bretagne dood druppel electrabel erasmusgebouw eve of destruction frankrijk Frank Zappa gebroeders van limburg festival glaswerk hdr heyendaalseweg kleur kunst lente licht lijnen lucht macrofotografie mariken van nieumeghen nachtfotografie natuur natuurfotografie nijmegen oba panorama perspectief podia en musea pontrieux reflectie regen schaduw ssgn strand verbouwing verval vkblog vlakken vrouw waal water zonMetablok
Weblogs
- 100_Woorden
- Aad Verbaast
- Actuality
- Antoinette Duijsters
- Appelvrouw
- Barbara Jansma
- Bart
- Beeldsprekers
- Bert Deben
- Beus
- Blewbird
- Cor Lodewijk Uitham
- De Stripman
- Dianne Soli
- Discutantes
- Draver
- François Labarbe
- Geert-Jan Bogaerts
- Geroma
- Grutte Pier
- Hanneke
- Helena
- Het Dagelijkse Nu
- Het Triumviraat
- Ina Dijstelberge
- Ingrid van den Bergh
- Ivy
- Jacob Hesseling
- Johan HvD
- Koylisblog
- Kuifje Simon
- Landheha
- Lasja
- Lebonton
- Marcel-Jan Krijgsman
- Martin Broek
- Mathijs Hendrix
- Meneer Opinie
- Pierra
- Prometheus
- Ramirezi
- René Louman
- Ron Roelandt
- Satuka
- Sprakeloos
- Svara
- Tante Til
- Vroems
- Wim de Bie
- Zelfstandig Journalist
Als je op de zesde foto klikt krijg het je Heimweelied van Marjolein Pieks en Ben Dirks te horen die beiden op de foto’s te zien zijn.. Dit jaar was er geen violist – die op het filmpje meespeelt – in de bezetting opgenomen.
Excuses voor de magere geluidskwaliteit.
Een supergeslaagde fotoreportage, zelfs soms indringend.
Mijn complimenten. Van de vaalheid (te weinig contrast) kan ik vanavond niets meer waarnemen.
Een dubbele aanbeveling, als dat mag van de moderator.
Even naar het ip-adres van mijn buurman.
Mariken.
Wat suldi mi noch leeren?
Die duvel.
Dat sal ick u verclaren:
Alle die talen der werelt sal ick u leeren,
So sal u alle die werelt verheffen ende eeren,
Want alle die talen te connen, ghi en weet niet wat si.
Ende dan die seven vri consten daer bi!
Tes om van elken verheven te sijn seer excellentelijc.
Mariken.
Daenhoren versacht minen druck tormentelijc;
Gheheel obedientelijck touwen wille, ende ghijt so doet,
Stel ick mi.
Prachtig!!!!!!
Helemaal te gek!
Hartstikke mooi, nu heb ik toch spijt dat ik niet geweest ben.
Zeg, er is toch iets raars met jouw blogs. Zowel op het eerste deel van deze serie als op deze aflevering had ik moeite om mijn reactie te plaatsen: het blog eindigde steeds halverwege de laatste foto. Ik heb wel drie keer het scherm moeten verversen voor het eindelijk goed ging.
Ik heb dat met niemand, alleen met jouw blogs.
(Komt vast door die opmerking bij Beus. Got straft meteen:-))
@antoinette duijsters & BarbaraJansma :
Eigenlijk heb ik er ook geen andere woorden voor.
@Mo: Ik heb hier niets mee te maken.
Je hebt kennelijk straf gekregen omdat je er niet naartoe bent gegaan.
Ververs jezelf eens.
mooi hoor; ik was op twitter en kom via nu jij hier de eerste foto heeft het helemaal voor mij en foto 12 springt er ook uit
@Mo, bij mij ook, er staan teveel foto’s op. Maar als je op het ballonnetje met het reactienummertje drukt, kan je meteen je ei kwijt
Die laatste foto geeft toch weer een mooie aansluiting met het hedendaagse.
Ik bedoel die vrolijke graffiti en die fietsen.
Mooi getroffen serie.
Ik ben helemaal verliefd op dat blauw. Bij die laatste denk ik dat er weer een stevig buitje aankomt :-)
Hoe was dat nu, zo’n opdracht? Ben je er tevreden over, heb je peentjes gezweten, volgende keer andere spullen mee,….??
Is die oogschaduw Pruisisch Blauw?
Wederom een paar fraaie…
De eerste foto is prachtig!
Mooie serie
[Goeie herinneringen aan Nijmegen]
@Beus:
Thanx.
Je maakt me er verlegen van en je weet het…
@Ghijsa:
Het doet me zeer veel deugd dat je voeling met de Mariken materie hebt.
@Antoinette:
Dank je wel.
@Barbara:
Fijn om te lezen.
@Mo:
Dat een blogbijdrage soms maar half zichtbaar is, is een nieuwe feature van het VKblog. Het probleem doet zich incidenteel voor sinds het “grote onderhoud” van een maand geleden. Het gebeurt met name met de “zwaardere” blogs, maar ik heb me daardoor niet laten weerhouden en er toch veertien foto’s op gezet..
Je kunt bij een halve pagina de pagina opnieuw herladen, op de F5 toetst drukken of, wat Barbara zegt, op het ballonnetje met het aantal reacties klikken.
Got straft meteen:-)
Vergeet Moenen niet…
@Beus:
Zullen we toch maar een DVD uitbrengen?
En hoe bedreven is Gooi Boy eigenlijk met een webcam? ;-)
@Cor3306:
De eerste foto heb ik gemaakt tijdens de Hellemond scene. Het publiek moest door een grote tent lopen die de hel voorstelde. Daarin bevond zich een aantal toneelspelers die behoorlijk angstaanjagend konden acteren. Ik was op de tent echter niet voorbereid en had de flitser niet op de camera zitten. Vandaar dat het bij slechts een fotootje van het hellemeisje bij de ingang is gebleven.
@Barbara:
Het aantal foto’s zou eigenlijk geen probleem mogen zijn.
Thanx voor het wijzen van de weg naar de eierlegplaats ;-)
@Reine jRagolo:
Hedendaagse attributen zijn tijdens het fotograferen van een Middeleeuws straattoneelspel nauwelijks buiten beeld te houden. En in sommige gevallen heb ik ze er voor het contrast zelfs bewust opgezet.
@Bart:
Dan is ie raak…
Thanx.
@Landheha:
Ho even ouwe Brombeer, het was geen opdracht (was dat maar zo).
Iemand van de organisatie had me gevraagd om een paar plaatjes te schieten van het Mariken spel die ze dan als informatiemateriaal – een foldertie, website of iets dergelijks – voor volgend jaar zouden kunnen gebruiken.
Maar het was een hartstikke leuke uitdaging. En zeker om er met het grauwe natte boutweer nog iets verteerbaars van proberen te maken.
Andere spullen mee?
Ik heb standaard de 24-70mm op de camera zitten. Verder had ik het 70-200 glaswerk bij en de 12-24 groothoek. Laatstgenoemde lens heb ik niet gebruikt, hoewel het eigenlijk de bedoeling was dat ik ‘s ochtends ook op de locaties een paar overzichtsopnamen zou gaan maken. Maar dat is letterlijk in het water gevallen.
Met die drie lenzen zal ik het een volgende keer weer doen, eventueel aangevuld met een 50mm F1.4 prime lens, want die heb je met dat soort armoedige lichtomstandigheden regelmatig nodig wil je niet boven de 400 ISO komen. Maar voor die lens zal ik waarschijnlijk mijn ziel aan de Duivel moeten verkopen… ;-)
@Grutte:
Ik heb voor geen meter verstand van oogschaduwkleuren.
Als je het graag wilt kan ik in Gimp wel even de hexadecimale code voor je opvragen…
Graçias.
@Vogel-vrij:
Thanx.
Heb je in (de buurt van) Nijmegen gewoond?
Hoe Gooi_Boy gedreven is met zijn camera kan je zien op één van zijn blogjes waar hij zichzelf al schaasend op zijn mobieltje denkt voor eeuwig vast te leggen. Ach, zoek het maar niet op, ik heb ook geen zin om de link voor je te maken.
@Beus: Very good, Gooi Boy heeft dus al ervaring op dat gebied.
Dan weet ik voldoende…
De eerste en de laatste doen het voor mij. De eerste omdat de schreeuw en blik zo mooi passen bij de schmink en aankleding. De laatste omdat hij hopelijk bewust zo gemaakt is. Door het scheve van de achtergrond wordt de beweging versterkt.
Niet dat de andere slechte foto’s zijn, maar ik word daar dan toch wat afgeleid door elementen die niet in de foto horen, zoals fietsen, garagedeuren en spaarlampen in de buitenverlichting. Aan het feit op zich kun je niets doen, dat weet ik wel.
Nog een kleine tip als ik zo vrij mag zijn. Schiet portretten op het grootste diafragma dat je lens aan kan, dan komen ze meer los van de achtergrond. Bij de eerste foto en ook bij de staande foto van de vrouw in het blauw met de pijpman op de achtergrond zie je het effect van een groot diafragma en krijg je een mooie vage achtergrond.
Bij de gitarist voor de winkel bijvoorbeeld is achtergrond net zo scherp als het onderwerp.
@!00_Woorden: Je had het hellemeisje dat op de eerste foto staat eens moeten horen…
Als je zulke foto’s wilt ontdoen van alle hedendaagse elementen dan moet je zo’n reportage op een authentieke locatie gaan maken met poserende mensen en zonder (zichtbaar) publiek of het wordt studio werk. En ik denk dat ik met name voor het poseer- en studio werk niet in de wieg gelegd ben.
Nog een kleine tip als ik zo vrij mag zijn.
Naast kleine tips zijn ook grote tips altijd welkom ;-)
Thanx.
De Mariken uit mijn schooltijd was zonder illustraties, dus in mijn herinnering is ze wonderschoon, bijna lichtgevend! Ik ga deze beelden gauw vergeten, al doen ze de oorspronkelijke wagenspelen natuurlijk zeer veel recht :-)
Zo scherp: alsof ik er bij geweest ben.
Emoties en vreugde vastgelegd.
De eerste foto doet het.
Enne dank, was niet de bedoeling, reactieruimte staat weer open.
Ik mis Moenen met het ene oog. Of staat ie op foto 10?
@StadsfotograafVelsen:
Ik kan me er iets bij voorstellen.
Dat probeer ik – meestal zonder succes – ook als ik een slechte verfilming van een goed boek heb gezien.
@Theo:
De toneelspelers deden het echte werk (er zitten een paar heel goede spelers tussen die je tijdens de voorstelling soms de rillingen over de rug deden lopen), ik hoefde ze slechts te schieten.
@Beeldsprekers:
Het is het geschminkte hellemeisje dat het ‘m doet op de foto, die slechts een momentopname is. In de “hel” zaten overigens nog een paar zeer markante figuren. Ik hoop dat ze er volgend jaar weer zijn…
@Frans:
Op de onderste foto’s is de man met hoorntjes en cape Masscheroen die als de advocaat van de Duivel tijdens het wagenspel een pleidooi houdt voor God. Moenen staat op de drie onderste drie foto’s met ooglapje en pijp. Op de onderste foto sleurt hij Mariken mee om haar mee de lucht in te nemen en dan te laten vallen.
In Nijmegen is het laatste iets subtieler opgelost zoals je waarschijnlijk vandaag zult zien…
Herladen, F5, aantal reacties aanklikken, ik heb het ALLEMAAL meerdere keren geprobeerd. Wees blij dat ik zoveel doorzettingsvermogen heb:-))
@Mo:
Wees blij dat ik zoveel doorzettingsvermogen heb:-))
Ik had ook niet anders van je verwacht…
@Glaswerk
=Als je zulke foto’s wilt ontdoen van alle hedendaagse elementen dan moet je zo’n reportage op een authentieke locatie gaan maken met poserende mensen en zonder (zichtbaar) publiek of het wordt studio werk.=
Niet per se.
Al die dingen die je noemt vormen wel een beperking en het is dan de kunst om daar een mouw aan te passen. Normaal ben je geneigd je onderwerp in de gaten te houden, zeker als het bewegende mensen zijn en zie je achteraf wel wat er op de achtergrond staat. Bij dit soort foto’s moet je vooraf nadenken over de achtergrond. Kiezen voor een standpunt waar je zo min mogelijk storende dingen in beeld hebt, dan wel zo veel mogelijk zaken die bij de tijd passen. Krapper kaderen als je geen mogelijkheden hebt qua achtergrond. Zoeken naar diepte, hoe verder de achtergrond bij je onderwerp weg is, hoe makkelijker het is om die zo vaag te maken dat hij niet storend in beeld komt. Langere brandpuntsafstand gebruiken als het even mogelijk is (verder naar achteren dus). Met een telelens op 200mm is je scherptediepe veel kleiner dan op 70mm (13 centimeter tegen 111 centimeter bij f4 op 6 meter afstand).
prachtige decors
kleding
en een Marikenlied als toegift
je hebt het weer mooi geschoten, glaswerk
dus door naar aflevering III
@!00:
Dank je wel voor deze nuttige suggesties.
Ik heb inderdaad de neiging om me in eerste instantie alleen te focusseren op het onderwerp.
Met een telelens op 200mm is je scherptediepe veel kleiner dan op 70mm (13 centimeter tegen 111 centimeter bij f4 op 6 meter afstand).
Nooit bij stilgestaan dat dat zoveel scheelt in scherptediepte. En zeker een gegeven om in het vervolg rekening mee te houden. Voor de foto’s in deze “reportage” heb ik de 70-200mm overigens alleen gebruikt voor een aantal foto’s waarop Mariken van de toren van de Stevenskerk gegooid wordt.
@Ingrid:
Het Marikenlied is prachtig om live te horen en te zien.
Dat laatste omdat zangeres Marjolein Pieks zich ook goed ingeleefd heeft in haar rol van Mariken met heimwee naar de stad Nieumeghen.
Thanx.
@ Glaswerk
De geringe scherptediepte van een wat langere, “wijd open” lens doet wonderen :-)
Ik schiet vrijwel altijd wijd open, sowieso vanwege het feit dat je met name in clubs vaak weinig licht op de bühne hebt. Met twee miezerige parcannetjes van 500W mag je al blij zijn.
Aardig hulpmiddel om een idee te krijgen van de scherptediepte voor verschillende lenzen en f-stops (en sensor/filmformaten):
Depth Of Field Calculator
http://www.dofmaster.com/dofjs.html
> Je had het hellemeisje dat op de eerste foto staat eens moeten horen…
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Zoiets als Mike Oldfield’s “Piltdown Man” op Tubular Bells (de originele, part 2, 11:50 – 16:30) ?
@Drive South: Het licht tijdens voorstellingen en optredens is vaak een crime.
Vaak kun je niet dichtbij genoeg komen zodat je aan een gewone externe flitser niet bar veel hebt. En dan resteert inderdaad het grootste diafragma samen met een hoge ISO waarde. Het eerste vind ik niet erg, het tweede wel want afgezien van de grote hoeveelheid ruis genereren hoge ISO waarden ook onscherpte.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Veel krijsender dan in het nummer van Oldfield.
Het hellemeisje speelde haar rol vol passie en vuur. Zoals het hellemeisjes betaamt….
Nu je het er toch over hebt:
http://www.youtube.com/watch?v=M70A9yTGZl8
En voor de meer gevoelige momenten:
http://www.youtube.com/watch?v=S3to-I3qpeY
@ Glaswerk
Ik gebruik liever geen flits bij live-optredens. De performers stellen dat over het algemeen niet op prijs. Ik kan vaak wél dichtbij genoeg komen, gewoonlijk hang ik aan het randje van de bühne, tussen de monitors. In de plaatselijke clubs is er totaal geen afscheiding tussen de bühne en het publiek, in veel openlucht situaties ook niet en als er wel een afscheiding is heb ik meestal automatisch “access all areas”. Het komt zelfs regelmatig voor dat ik de bühne op sluip om een paar fatsoenlijke shots van de drummer te maken.
Maar ik flits alleen als het echt niet anders kan, en in dat geval check ik vantevoren met de performers. Liever 1600 ISO en ruis, dan flits. En als ik flits, stel ik vaak een lange sluitertijd in, zeg maar 1/10, zodat de foto’s niet te “plat” en te “koud” worden. Ik gebruik ook bijna altijd een flash-diffusor of bounce-card, dan krijg je niet van de lelijke harde slagschaduwen.
Ik schiet af en toe (ook) nog met film, en het mooie van film is dat snelle film korrel krijgt (mooi) ipv digitale ruis (bleah). De Fuji Superia 1600 heeft een schitterende korrel à la David Hamilton als je op het randje van onderbelicht zit, zeg maar 1/2 tot 1 EV onder nominaal. De Ilford HP5 is 400 ASA, maar kun je tot 3200 optrekken als het moet. Wel voorzichtig zijn met ontwikkelen. Uiteraard blijft er van het indrukwekkende grijsgamma van de HP5 weinig over op die manier, maar de korrelige, harde (bijna posterized) z/w plaatjes die je zo maakt hebben ook hun charme.
Over HP5 gesproken, ik heb één keer de fout gemaakt om een flitser te gebruiken terwijl ik met een HP5 schoot. Nooit ofte nimmer zal ik dat meer doen, de slagschaduwen van mic stands en dergelijke waren duidelijker zichtbaar dan genoemde objecten op zich, zelfs met een diffuser. Un pugno nell’occhio, zoals ze hier zeggen. Géén gezicht.
Wat (on)scherpte betreft, ik ben daar niet fanatiek in. Sluitertijden van 1/30 of langer (eek!) zijn in mijn werk niet ongewoon, dus kans op bewegingsonscherpte zit er dik in. Ik kan er niet mee zitten, ik fotografeer immers geen wassen beelden. Soms doe ik het zelfs opzettelijk. Dat geldt overigens ook voor soft-focus. Voor landheha is dat natuurlijk vloeken in de kerk, maar hij kan het dak op ;-)
> Veel krijsender dan in het nummer van Oldfield.
Toe maar… :-O
> http://www.youtube.com/watch?v=M70A9yTGZl8
ken ik uit mijn hoofd, achterstevoren als het moet, was de eerste elpee die ik kocht.
De laatste schreeuw, die vrijwel naadloos over gaat in de “crunch” van de gitaar, is een trip op zich.
> http://www.youtube.com/watch?v=S3to-I3qpeY
Ik hoor ook stukjes Hergest Ridge :-)
Baal overigens als een stekker van de immer droevige geluidskwaliteit van joetoeb-filmpjes… aaaargh!
@Drive South: Ik dacht dat jij geen tijd had om een weblog te onderhouden… ;-)
Flitsen is voor mij nog behoorlijk nieuw. Een kleine maand geleden heb ik er tijdens mijn vakantie in gebouwen en ruïnes voor het eerst mee geëxperimenteerd. Soms met succes, maar meestal was het bagger. Maar goed, al doende leert men dus dat zal voor mij hopelijk ook gelden.
een flash-diffusor of bounce-card
Daar moet ik zeker eens naar kijken.
Ik vind de keiharde slagschaduwen namelijk ook verschrikkelijk om te zien, een enkele uitzondering daargelaten. Daar plaats ik over een tijdje wel een voorbeeld van op het VKblog.
Maar jij werkt dus nog veel – of misschien zelfs alleen – op analoge basis?
Dus inclusief ontwikkelen en afdrukken met een vergroter?
Baal overigens als een stekker van de immer droevige geluidskwaliteit van joetoeb-filmpjes…
Idem.
Ik hang regelmatig voor de aardigheid een YouTube filmpje onder een van de foto’s die ik op het VKblog plaats. Maar om muziek goed te beluisteren heb ik thuis een “klassieke” audio-installatie staan. Niks geen Dolby surround spul of zo maar gewoon een stevige stereo-versterker met vier Magnat zuiltjes. Enig conservatisme is me namelijk niet vreemd…
@ Glaswerk
> Ik dacht dat jij geen tijd had om een weblog te onderhouden…
P’sies. Je kunt je indenken wat er zou gebeuren als ik zelf een weblog had ;-p
Apropos flash: Ga hier ‘ns kijken. Alles wat je wilt weten over flash, en meer.
http://photonotes.org/articles/eos-flash/
> Maar jij werkt dus nog veel – of misschien zelfs alleen – op analoge basis?
Gebruik nog wel film, maar alleen als ik iets speciaals wil doen. Het grootste deel van mijn plaatjes schiet ik nu met de 400D.
> Dus inclusief ontwikkelen en afdrukken met een vergroter?
Ontwikkelen laat ik doen, afdrukken kan ik eventueel, maar alleen z/w. Kleur is niet de moeite waard, kun je beter laten doen. Kost minder en de resultaten zijn oha beter. Kleur “handmatig” afdrukken is razend moeilijk, duur, en leent zich niet voor creatieve akties. Met z/w kun je wel aardige dingen doen, en het is veel minder kritisch. Ik gebruik mijn vergroter overigens niet vaak, heb op dit moment geen fatsoenlijke doka in huis dus ik moet improviseren… De aanschaf van een ontwikkeltank voor z/w staat wel op het programma, maar nu even niet.
Het lab waar ik mijn afdrukjes laat doen is overigens goed uitgerust. Mooie machine, eigenaar is zelf fotograaf, heeft passie voor het vak, werkt veel voor pro’s. Mijn 400D heb ik van hem gekocht indertijd. Was zijn eerste digitaaltje, hij heeft nu een 5D. Maar zijn Contax heeft-ie nog steeds ;-)
> een “klassieke” audio-installatie
Een klein Soundcraft Spirit mixertje als voorversterker, een zelfgebouwde eindversterker en een paar héél oude Telefunken boxjes die overigens lang niet slecht klinken :-). En een oude AKG koptelefoon, een K141, zeer populair onder geluidstechnici. Is nog steeds verkrijgbaar. Doet het ook aardig als microfoon :-p
Verder luister ik vaak op allerlei professioneel zwaar geschut dat hier zo nu en dan langs komt. Een maand geleden had ik een paar Meyer UPA’s, dat was lachen. Hifi op 120dB … :-O
@Drive South:
P’sies. Je kunt je indenken wat er zou gebeuren als ik zelf een weblog had ;-p
Ik kan er me zeker iets bij voorstellen… ;-)
Van de hyperlink in jouw reactie heb ik een bookmark gemaakt. Die ga ik komende week eens rustig bekijken.
Dus jij leeft zowel in de analoge als ook in de digitale wereld der fotografie.
Hoe houd je het vol…
Ik heb als audioliefhebber ook heel lang een AKG koptelefoon gehad. Prima materiaal maar als microfoon heb ik ‘m nooit gebruikt.
Een maand geleden had ik een paar Meyer UPA’s, dat was lachen. Hifi op 120dB …
Hm, ik heb een hele tijd geleden even “gekeken” naar de PA van Doornroosje – de Nijmeegse poptempel zoals dat tegenwoordig kennelijk genoemd wordt – en dat was wel strak. Vanwege de omwonenden zit er helaas wel een begrenzer op… ;-)
@ Glaswerk
> Hoe houd je het vol…
Tsja. Ben begonnen met film, heb 2 jaar geleden die 400D gekocht. Maar ik kan het toch echt niet over m’n hart verkrijgen om m’n Yashica’s weg te doen. Overigens, wie op de kunstacademie fotografie wil gaan doen, krijgt nog steeds het dringend advies een film-SLR aan te schaffen.
> als microfoon heb ik ‘m nooit gebruikt.
Oud deejay-truukje. Zeer nuttig voor kleine aankondigingen en melig commentaar. Mijn bariton komt zeer goed uit de verf, de BBC zou er jaloers op zijn ;-)
> Vanwege de omwonenden zit er helaas wel een begrenzer op…
Niet alleen vanwege de omwonenden, ook simpelweg om de zaak heel te houden. Met name deejays in bepaalde genres hebben de neiging om schromelijk te overdrijven.
Oops. Sarcastisch alter ego… X-|
Verdomde autofill…
@Paranoid Android / Drive South: Grijns…
Mijn bariton komt zeer goed uit de verf, de BBC zou er jaloers op zijn ;-)
Samplertje maken en straight opsturen naar de BBC.
En uiteraard acuut hier in de reactieruimte doorlinken… ;-)
Sarcastisch alter ego… X-|
Helemaal niks mis mee.
Men komt op het VKblog regelmatig met héél andersoortige pseudoniemen aanzetten…
Daar zitten hele fraaie tussen!
@Zich van Verre: Het leuke is dat de fotozaak waar ik nog wel eens binnenloop voor een babbel en een bakkie een paar van deze foto’s wil afdrukken en in de zaak hangen.
Thanx.
Wauw, ik ben gevleid… Ik heb speciaal een account aangemaakt om een berichtje achter te laten, want ik ben het hellemeisje :) Ik vond het heimweelied ook supermooi, is daar ook een officiële cd-opname van?
@Karin: Hartstikke leuk dat je even reageert.
Deze foto hangt ook in het groot in de etalage van Foto Roos (in de Hazenkamp) en staat op hun website: http://www.fotoroos.nl/fotos/index.php?x=browse.
Als je wilt kan ik de foto naar je opsturen (je kunt me bereiken via de e-mail rechtsboven aan dit blog).
Hallo Glaswerk. Een heel mooie serie, mijn complimenten. Heb zelf een vergelijkbatre serie in opdracht van de organisatie gemaakt. Wat de laatste foto betreft, waar Moenen Marieke meesleept naar de Stevenskerk: ik heb nagenoeg een zelfde foto gemaakt, ha ha. In ieder geval wat de poses van de acteurs betreft. te zien op ww.fotorola.nl.
@Fotorola: Dank je wel.
Ik heb net jouw site bekeken. Daar heb je een aantal zeer fraaie foto’s op staan.
Leuk dat jij bands fotografeert. Dat wil ik ook vaker gaan doen.
Bijzonder is “Paardensport”. Dat kom ik vandaag voor het eerst als aparte categorie tegen. Ben jij actief geweest in de hippische wereld?
@Glaswerk
Thnkx for the complements. Ja die bandfotografie ben ik ingerold door mijn zoon, drummer van de psychedelische matalband Juda’s Wolf (binnenkort te zien in Merlijn te Nijmegen waar ze hun Ep releasen. Verder rij ik minstens eenmaal per week zelf paard bij een manege in Heumen. Vandaar uit in de fotogrrafie van de paardensport gerold. Tja dingen komen soms zo op je weg. Maar volgens mij zijn wij stadsgenoten. Als ik het goed begrijp woon je ook in de stad van Mariken.
@Fotorola: Leuk dat je nog even reageert.
Misschien dat ik wel naar Juda’s Wolf ga kijken.
Als ik het goed begrijp woon je ook in de stad van Mariken.
Klopt.
In het blog http://www.vkblog.nl/bericht/351910/Kieken_in_de_nacht kun je zien waar ik ongeveer woon… ;-)