Swarovski’s waterballet

[73]

Het verschil maakt het verschil

73 reacties op “Swarovski’s waterballet”

  • fred van der wal zegt:

    Sculpturale abstracte Tekens die naar de werkelijkheid verwijzen, fracties van een seconde worden tot tijdloze sculpturen, in de getransfomeerde werkelijkheid ligt het belang van beeldende kunst.

    • Glaswerk zegt:

      Mooie reactie!

      Sculpturale abstracte Tekens die naar de werkelijkheid verwijzen, fracties van een seconde worden tot tijdloze sculpturen…

      Deze vorm van fotografie begint me steeds meer aan te spreken. Waar andere fotografen in een studio het beste uit hun model weten te halen (en vaak het gefotografeerde model naderhand met behulp van Photoshop in een virtuele wereld plaatsen), zo probeer ik dat met het rechttoe rechtaan vastleggen van (alledaagse) natuurkundige processen die zich op kleine schaal afspelen.

  • U bent wel in de druppels heer Glaswerk. Wel mooie druppels.

    • Glaswerk zegt:

      Dank u, mevrouw Dijstelberge.

      Ik wilde eens zien wat er onder de waterspiegel gebeurt als een druppel daarop valt. En dat leverde zowaar een paar alleraardigste plaatjes op waarvan ik er eentje laat zien.

      Dat om een eventuele waterdruppelmoeheid bij de kijkers te voorkomen ;-)

  • Vaak kun je die in de kringloopwinkel goedkoop op de kop tikken. Een vierkante glazen vaas kan je ook gebruiken. Plak je een zwart papiertje aan de achterkant. Als je een gieter gebruikt voor het druppelen kan je ook de druppels een kleur geven. Je kan ook nog gaan spelen met verschillende vloeistoffen. Olie in water of anders om. Zout water in zoet water….
    zomaar wat gedachtenkronkels.

    • Glaswerk zegt:

      zomaar wat gedachtenkronkels

      Blijkbaar hebben we dan allebei last van dezelfde gedachtenkronkels.

      Een aantal van de dingen die jij noemt staat namelijk op mijn to-do lijstje ;-)

  • ‘n juweeltje

  • Shortuality zegt:

    http://onafhankelijke-bloggers-associatie.nl/oba-feuilleton-nieuwjaarsgedicht/
    Zie onderaan .. Ik ben weg Bij O B A !! Joshua
    http://www.joshua-actuality.nl en http://www.discutantes.nl
    Heel verdrietig .. en ben écht kwaad, ga het verder ook niet uitleggen!
    Daar ik ook nog iedere maand ze ondersteun !!

    • Glaswerk zegt:

      Heer Joshua, hoewel het off-topic is onder deze druppelfoto wil ik er wel iets over zeggen.

      Het is niet iedereen – waaronder ik mezelf overigens niet reken; het Joshuaans heb ik ten tijde van het VKblog aardig onder de knie gekregen – gegeven om uw woorden ten volle correct te kunnen duiden. Dat valt hen echter geenszins aan te rekenen.

      Oftewel, er is – als ik de reactiedraad onder de bijdrage van Ina goed interpreteer – sprake van een vervelend misverstand. Maar in mijn ogen niet van een dramatische orde, er zijn wel ergere zaken in de wereld gaande waarover men zich druk kan maken.

      Kortom, laat het voor een moment bezinken, slaap er een nacht over en kom dan morgenochtend tot de conclusie dat oh ná héren – om uw terminologie maar eens te gebruiken – beter is dan polariseren en/of uzelf te isoleren.

  • Erg mooi ! Hij komt hier toch een stuk beter tot zijn recht dan op Facebook. Je ziet nu ook beter dat er van vallend water nauwelijks sprake is…;o)

    • Glaswerk zegt:

      Hij komt hier toch een stuk beter tot zijn recht dan op Facebook.

      Deels komt dat door een te zware JPEG compressie op FB. Verder heb ik de foto vanochtend opgeschoond vanwege de donkere zwartrode achtergrond waar JPEG nogal wat problemen mee heeft. Voordeel daarbij is dat ik het plaatje ook iets helderder heb kunnen maken.

      Je ziet nu ook beter dat er van vallend water nauwelijks sprake is…

      Inderdaad, het water gaat naar boven én naar onder ;-P

  • heel mooi.

  • fred van der wal zegt:

    JE HEBT JE SUBJECT MATTER GEVONDEN
    en daarmee je beeldtaal
    IN NO TIME
    SNELLER DAN IK VERWACHT HAD

    • Glaswerk zegt:

      JE HEBT JE SUBJECT MATTER GEVONDEN
      en daarmee je beeldtaal

      Daar lijkt het inderdaad op.

      Hoewel ik ook zeker zal blijven zoeken naar (heel) andere onderwerpen en manieren van fotograferen, want ik ben met slechts tweeënhalf jaar fotografie in wezen nog maar net begonnen.

  • simon korving zegt:

    Een waar bombardement, van druppels, dat dan weer wel.
    Ik denk dat de heren jacopone en Labarbe dit ook wel kunnen waarderen. Ik zelf houd ook wel van een druppie, maar dat geheel terzijde ;-)

    • Glaswerk zegt:

      Ik denk dat de heren jacopone en Labarbe dit ook wel kunnen waarderen.

      Wellicht Simon, ik durf daar geen uitspraak over te doen.

      Ik vraag me overigens af waar heer François gebleven is. Ik zie hem nergens meer reageren en ook op Flickr lijkt hij geheel te zijn stilgevallen.

      Misschien is hij te hard geschrokken van mijn voorstel om samen een keer de oud- en nieuwbouw Station Arnhem te gaan schieten ;-)

  • knutselsmurf zegt:

    Dat van die olie heb ik al eens geprobeerd, en met het blote oog viel het effect een beetje tegen. Olie beweegt lang niet zo vrij als water, en het breekt het licht ook niet. Bovendien vreesde ik voor vetvlekken op de lens.

    • Glaswerk zegt:

      Ik ga het gewoon ook een keer proberen. Niet geschoten is altijd mis.

      Bovendien vreesde ik voor vetvlekken op de lens.

      Begrijpelijk, vetvlekken op het glaswerk zijn onacceptabel ;-)

      Een van de dingen die ik aan mijn opleiding experimentele natuurkunde heb overgehouden is: eerst de opstelling bouwen en testen en dan er pas mee gaan spelen.

  • Aad Verbaast zegt:

    Magistrale druiper Glaswerk. Kom er nog maar eens om.

    P.S. rond nieuwjaar experimenteren met spetterende en spattende olie?

    • Glaswerk zegt:

      ;-)

      P.S. rond nieuwjaar experimenteren met spetterende en spattende olie?

      Het zal met Oudejaarsavond waarschijnlijk traditioneel vuurwerk fotograferen worden. Dat voor het geval Jan de Stripman op die avond ondanks de tips die ik hem gegeven heb alsnog faalt met zijn goede voornemen om de vuursterren van de hemel te schieten.

  • fred van der wal zegt:

    FRANCOIS SCHRIKT NIET ZO GAUW
    NIET UIT ZIJN EVENWICHT TE KRIJGEN
    STABIEL TOT EN MET
    EN VOORZIEN VAN EEN FIJNZINNIGE ZEER SPECIFIEKE HUMOR IN ZIJN FOTOS
    EN REACTIES

  • fred van der wal zegt:

    vuurwerk is al zo vaak gefotografeerd
    er valt geen eer aan te behalen

  • landheha zegt:

    Kijk, je hebt Fred aan het hoofdletteren gekregen :-)
    Hij herkent iets fraais.
    Weer een technisch stapje verder zo te zien. De vorige vond ik toch iets intrigerender. Hier ga ik meer voor “in het kleine is het grote aanwezig” en het ruwe van de druppels.
    Benieuwd naar jouw reis door druppelland.

    • Glaswerk zegt:

      Hier ga ik meer voor “in het kleine is het grote aanwezig” en het ruwe van de druppels.

      Maar niet voor hetgeen zich onder water afspeelt?
      Daar gebeuren meestal de interessantste zaken ;-P

      Benieuwd naar jouw reis door druppelland.

      Beschouw het in metafore zin als de vorming van een stalagmiet of stalactiet: langzaam maar zeker begint zich een beeld te vormen…

      • landheha zegt:

        “Daar gebeuren meestal de interessantste zaken ;-P”
        Nope, die zijn eenvoudig te abstraheren uit de richting van het schip. Boven water, voor de schermen en boven de toonbank vindt de lakmoesproef plaats.

        Stalagmiet of -tiet, das ist doch fuellig egal.

        • landheha zegt:

          scuzie, ff op het verkeerde been door ontmoeten halverwege, 3d plaatjes die net zo goed bobbel of kuil kunnen weergen…
          foutje: stalagmiet is het enige wat telt.

        • Glaswerk zegt:

          Het doet me deugd ouwe Brombeer dat je aangenaam gehinderd wordt door voortschrijdende inzichten ;-P

  • Johan zegt:

    Je zoekt het wel in het natte de laatste tijd.

  • 100-woorden zegt:

    Van de regen in de drup als ik naar buiten kijk ;-(
    Het heeft inderdaad wel iets weg van facet geslepen glas, hoewel ik persoonlijk een eigen foto nooit met the kitch van Swarovski zou vergelijken, maar gezien jouw smaak als het op glaskitch aankomt, is het wel te verklaren.

    Je kunt tegenwoordig complete kits kopen om druppels te fotograferen. Hier een voorbeeldje. http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1591778/cognisys-stopshot-water-drop-photography-kit.html

    • Glaswerk zegt:

      hoewel ik persoonlijk een eigen foto nooit met the kitch van Swarovski zou vergelijken … is het wel te verklaren.

      Hoe is het met het kerstkuiken gesteld van mevrouw !00?

      Ik had overigens wel verwacht dat je met een dergelijke reactie op de proppen zou komen. Je stelt me gelukkig niet teleur. Ik vind het Swarovski spul ook niet om aan te zien, maar de fabrikant die de kristallen kitsch op de markt heeft gebracht moet er steenrijk van geworden zijn.

      Je kunt tegenwoordig complete kits kopen om druppels te fotograferen.

      Maar dan is de lol er toch af?

      Je hebt me een keer een verwijzing gegeven naar een webpagina waar een opstelling stond afgebeeld waarmee jagende vleermuizen boven een vijver werden gefotografeerd. Die opstelling was knap doordacht, daar niet van, maar de fotograaf kwam er in wezen niet meer aan te pas.

      Maar op zich zijn het wel handige hulpmiddelen als je regelmatig op professionele basis time triggered events moet fotograferen, hoewel € 399,- ook dan nogal aan de ruime kant is voor een simpel lichtstraalonderbrekingsdetectieapparaatje met interface.

      • 100-woorden zegt:

        Ik voldoe met plezier aan je verwachtingen en mocht het voorkomen dat ik daaraan niet voldoe dan stel je gewoon je verwachtingen bij. Zie me maar als een soort ijkpunt.

        Maar dan is de lol er toch af

        Waarom?
        Je gebruikt toch ook een camera die in hoge mate geautomatiseerd is? Uiteindelijk gaat het niet om de spullen, maar om wat je ermee doet.

        hoewel € 399,- ook dan nogal aan de ruime kant is voor een simpel lichtstraalonderbrekingsdetectieapparaatje met interface.

        Ja, het is aardig aan de prijs, maar wel iets meer dan een detectieapparaat. Het aansturen van de druppels is een niet onbelangrijk aspect, met name als je meerdere druppels wilt laten botsen. Het automatiseren van dat soort taken zorgt voor meer goede resultaten, maar laat volgens mij meer dan voldoende vrijheid voor de fotograaf. Soorten vloeistof, kleuren, belichting, achtergrond, etc.

        • Glaswerk zegt:

          Zie me maar als een soort ijkpunt.

          Dat doe ik ook eens per jaar op kerstavond. Voor 99% om precies te zijn.

          Uiteindelijk gaat het niet om de spullen, maar om wat je ermee doet.

          In theorie is dat natuurlijk zo, hoewel dat in mijn praktijk toch iets anders werkt. Je kunt je ongetwijfeld herinneren hoe lang ik erover deed om van mijn “fotopurisme” af te raken. Met dit soort zaken werkt dat precies hetzelfde. Dus wie weet komt het er nog een keer van.

  • Grutte Pier zegt:

    Water is maar water zeggen ‘ze’….. Het is juist het meest essentiële in ons bestaan…..

    Creatie van ons leven en een creatie op zich, indien zo vastgelegd door jou.

    Swarowsky…. *slik* :-(

  • svara zegt:

    PRACHTIG!
    al vind ik het een beetje te “geel”

    • Glaswerk zegt:

      Thanx.

      In het gereflecteerd flitslicht zat wat geel licht, dat nog afgezien van de kleuren die ontstonden door de breking van het licht in de geslepen facetten van het Westmalle glas.

  • Johan HvD zegt:

    Heer Wilhelmus Pas, laat ik nu maar hopen dat ge door al het water niet de weg bent kwijt geraakt. Wellicht hebt ge enige waterwegen ge- en bevaren, waarbij ge met uw schietapparaat den druppelen der wateren hebt gereflecteerd alsmede geobjectiveerd ende aldus met Westmallende Glaswerken uw slag geslagen…

    In de veronderstelling dat ge ook dit jaar, te saam met Vrouwe Ivy, in goede gezondheid, veel deugd ende veel vreugd’ zult hebben bij al hetgeen ge doet.
    Eveneens bij het pannekoeken bakken, bijvoorbeeld… :-)

  • Jacopone zegt:

    Een prachtige afsluiting van het afgelopen jaar.
    Beste wensen voor jullie beiden voor het jaar dat nu is.

  • fred van der wal zegt:

    Deze serie intrigeert door visualiseren van een wetmatige abstractie, een beeldend resultaat van een proces met een ingebouwde onzekerheids /toevalligheids factor die gerelateerd is aan de realiteit en een niet eerder geziene schoonheid klaarblijkelijk kan oproepen.
    Daar waar realiteit en abstractie elkaar niet uitsluiten en associaties op roepen. Gelaagdheid, en dat is wat kunst moet behelsen.

    • Glaswerk zegt:

      Fred, mocht het er ooit van komen dat ik in de gelegenheid wordt gesteld om enkele foto’s te exposeren dan is jouw reactie uitermate geschikt als introducerende tekst.

  • Mooi hoor!
    En ik wens je een prachtig 2012!

  • fred van der wal zegt:

    Je werk is meer dan exposabel
    de waterduppels zijn een visueel statement
    en
    wat uitmuntend is dat kan niet beter
    het creatieve proces dat je hanteert
    is de mix van techniek, visie, analytisch èn beeldend vermogen
    en geen escape from reality
    (kom daar maar eens om bij het overgrote merendeel van de kunstenaars)

    • Glaswerk zegt:

      Dank je.

      het creatieve proces dat je hanteert
      is de mix van techniek, visie, analytisch èn beeldend vermogen

      Analytisch en technisch ligt er al een basis – deels dankzij mijn natuurkundige/technische achtergrond – maar met name aan het beeldend vermogen dien ik nog flink te werken. Maar dat geeft niet, ik heb, als het goed is, nog ruim de tijd en verder ligt daar natuurlijk ook de grote uitdaging.

  • paco painter zegt:

    Waanzinnig mooi

  • Appelvrouw zegt:

    k vind dat waterballet heel toepasselijk nu, had je een vooruitziende blik?

  • rené Louman zegt:

    het is adembenemend dat je dit soort foto’s kunt nemen, magisch.

  • fred van der wal zegt:

    Beeldend vermogen ontwikkelt zich vanzelf; trial and error.
    In het begin van mijn beeldende loopbaan wanhoopte ik zelf wel eens of dat proces wel zo vanzelfsprekend zou verlopen, doch niet getreurd;dat gaat allemaal vanzelf.
    Een ander aspect is het geven van een titel aan een afbeelding. Vooral dankzij het surrealisme, bij uitstek een literaire vorm van beeldende kunst, is de titel van het kunstwerk (vaak) even belangrijk geworden als het beeld. Om die reden getuigt jouw titel Swarowski’s waterballet van een m.i. goede opvatting van de eenheid titel-kunstwerk. Een transfer situatie titel/beeld, dat moet voor jou met genoeg verbeeldingskracht èn kennis van andere kunstvormen als de popmuziek van na 1965 een fluitje van een cent zijn.
    Soms dekt een titel de inhoud van een afbeelding op een transfer achtige wijze en versterkt het in zijn eenheid de totaliteit.

  • Ik mis het VK-blog ook best, afgezien van die onzinblogs was het een mini-community waarin het makkelijkler rondbanjeren was en als je in een plas sprong wist je wie er natgespetterd zouden worden.

    • Glaswerk zegt:

      Paul, het rondbanjeren ging op het VKblog inderdaad stukken makkelijker omdat je binnen de omgeving van één weblogplatform bleef.

      Maar een aantal zaken kan ik ook missen als kiespijn.

  • fred van der wal zegt:

    Er is geen sprake van gebrouilleerd zijn. Wel van enige bezorgdheid, doch dit terzijde. Verder is dit weblog mi niet de plaats om off topic te reageren om niet al te storend over te komen.

    • Glaswerk zegt:

      Fred, met relevante off-topic reacties heb ik geen moeite.

      Er is geen enkele reden om bezorgd te zijn: ik heb je de afgelopen tijd duidelijk laten merken dat ik jouw polemieken kan appreciëren en het waardeer als je regelmatig iets van jouw eigen kunstwerken laat zien. Verder zie ik geen enkele reden om je op enige wijze in diskrediet te brengen, ik neem althans aan dat je daaraan refereert.

      En als ik al een plaagstoot zou willen uitdelen, iets waar jij in het blogspel ook wel van houdt, doe ik dat rechtstreeks. Dus of onder jouw weblog of onder het mijne. Maar nogmaals, dan zal het slechts een plaagstoot zijn en niet meer dan dat.

  • fred van der wal zegt:

    De bezorgdheid betreft de richting waar nu plotseling je fotografische keuze van materiaal uit gaat met de nieuwste foto, dat bedoelde ik eigenlijk, alhoewel het uiteraaard allerminst mijn zaak is om me daar mee te bemoeien, daar niet van. Ik wil niet belerend overkomen, maar de wijze van fotograferen zoals in portret Maarten van Rossem is indertijd in het popblad Oor ook veel gedaan en eerder door Ed van der Elsken in zijn prachtige beroemde fifties boek Een liefde in Saint Germain des Prés, heet het als ik me niet vergis. Een adembenemd document met prachtige grof korrel geforceerd ontwikkelde Tri X (vermeod ik) foto opnames van de ver rukkelijk uitziende latere kunstenares Vali Meyers, een monument van het existentialisme 9dus los geslagen) en net zo apppetijtelijk als de vroegere Juliette Greco (nog los geslagener).

    • Glaswerk zegt:

      Dank je voor de verduidelijking.

      … maar de wijze van fotograferen zoals in portret Maarten van Rossem is indertijd in het popblad Oor ook veel gedaan en eerder door Ed van der Elsken in zijn prachtige beroemde fifties boek …

      Voor wat betreft podiumfotografie van muziekgroepen en performers is de fotografie in het vroegere Oor mijn “referentiepunt” / inspiratiebron geweest. Van Rossem heb ik in één foto op een soortgelijke wijze proberen neer te zetten. Dit soort exercities dien je te zien als een oefening mijnerzijds: het is namelijk leerzaam om te kijken hoe de echte grote fotografen, zoals Ed van der Elsken, een onderwerp in beeld brengen.

      Het is voor mij nog veel te vroeg om een vaste lijn uit te zetten: in dat opzicht ben ik met tweeënhalf jaar fotograferen eigenlijk pas net begonnen en heb ik nog een lange weg te gaan.

      Hetgeen bij mij de vraag oproept na hoeveel jaar er in jouw werk zich een vaste lijn begon af te tekenen.

  • fred van der wal zegt:

    @Verder zie ik geen enkele reden om je op enige wijze in diskrediet te brengen, ik neem althans aan dat je daaraan refereert.

    Een anonieme reageerder die na enig speurwerk via Wikipedia te traceren viel deed mij even op het verkeerde been zetten, verkerende in de veronderstelling dat Glaswerk een reactie had gegeven, die weinig vleiend was.
    In elk geval bleek ook deze keer dat Friezen een genetisch bepaald stiekem ras vormen. QED.

    • Glaswerk zegt:

      Aangezien het leven zo al complex genoeg is gebruik ik overal op het internet mijn pseudoniem Glaswerk of mijn echte naam en maak ik alleen gebruik van het vaste IP-nummer dat door mijn provider – de KPN – aan mij is toegewezen.

      Reacties die afkomstig zijn van een andere pseudoniem, valse naam en/of andere IP-nummers – mijn IP-nummer kun je zien onder mijn reacties op jouw weblog – zijn dus niet van mij afkomstig.

  • fred van der wal zegt:

    LAAT IK EERST EVEN VENTILEREN (als fotografische leek) DAT ER QUA BEELDEND NIVO EEN PAAR ABSOLUTE TOPPEN IN JE WERK ZITTEN DIE NIET ZIJN TE VERBETEREN DOOR WIE DAN OOK.
    Monumentale imponerende opnames. Omdat mijn idee is dat iemand ALTIJD beoordeeld moet worden op zijn top prestaties is dat dan in mijn optiek snel een ijkpunt voor de rest en schept een verwachtingspatroon. De echt grote fotografen? Ed van der Elsken? Dat vraag ik mij af. Wat ik gezien heb zit er veel middelmatigs tussen in zijn latere werk en heeft hij de bittere strenge weeergave van zijn vroege werk zoals de grofkorrel zwart wit periode niet meer geëvenaard. De geforceerde, pedante, modieuze teksten bij zijn latere werk storend en terecht heeft W F Hermans daar een opmerking over gemaaakt. Van der Elsken had gelijk toen hij zei dat Hermans niet kon fotograferen en Hermans dat van der Elsken niet kon schrijven.
    De foto van de bebaarde van Rossem is vanuit Oor standpunt uiteraard geslaagd. Niks op af te dingen.
    Alleen die stem van die man; hij lult maar door- je zult zo ieemand in huis hebben- en om op bsis van een stemgeluid en links populistisch uiterlijk een professoraat te verlenen aan deze meneer gaat mij te ver, doch dit terzijde.
    Ik vind twee en een half jaar fotograferen wel een behoorlijke periode.
    Denkbaar is een aantal themas en stijlen te hanteren die naats elkaar kunnen bestaan. Niks op tegen.
    Let wel dat mijn opvattingen niet de maat der dingen zijn en slechts persoonlijk gekleurd.
    Even mijn gedachten ordenen na vier glazen Gato Negro.
    Ik geloof er helemaal niks van dat het te vroeg is na 2 en een half jaar om een lijn uit te zetten.

    Voor mij was het binnen treden in het bij uitstek vijandige kunstenaarsplantsoen de kaart waar ik in 1965 alles op
    zette. Mijn standpunt kunsthistorisch was toen “Kill your fathers” en dat raad ik iedereen aan.

    IN 1972 bij de Amsterdamse gemeente aankopen door de commissie beeeldende kunstenaars geweigerd werk van fotograaf/kunstenaar Jan Dibbets met zijn perspectief correcties.
    Eén van de grote vernieuwers van de fotografie als beeldend middel. Internationaal erkend.
    Het kostte mij een paar jaar studie om zijn belang in te schatten.

    Wat mijzelf betreft? Een periode van 1967 – 1975 van enig belang met 1976 als topjaar exposities en verkopen, vanaf jaren ’90 pas duidelijker bezig met het integreren van abstracte beeld elementen met als doel een fotografische suggererende weergave. Een tekening/schilderij kost dus twee maaanden of langer.
    Hoe lang het geduurd heeft om tot eeen stijl te komen die zich onderscheidt van soortgenoten?
    Helaas een jaar of dertig.
    Heb ik er een glas minder om gedronken? Nee.

    Een enkele Fries en Limburger- vrienden in hun rancune, onderhuidse haat en onvermogen- bestrijden weinig succesvol mijn visie op alles en iedereen, maar waar hebben zulke meneren eigenlijk verstand van behalve de projectie van eigen onvermogen, gevoed door een onaangenaam, ongelukkig karakter met als aandrijving de brandstof van de dadendrang, maar helaas niet de daadkracht.
    Doch dit terzijde.

    • Glaswerk zegt:

      Met dank voor je uitgebreide toelichting.

      Van der Elsken had gelijk toen hij zei dat Hermans niet kon fotograferen en Hermans dat van der Elsken niet kon schrijven.

      Die kende ik nog niet.

      Hoe lang het geduurd heeft om tot eeen stijl te komen die zich onderscheidt van soortgenoten?
      Helaas een jaar of dertig.

      Daar valt mijn tweeënhalf jaar fotografie bijna bij in het niet. Oftewel, voor het vinden en uitbouwen van de lijn steekt het nog niet op een paar maanden.

  • fred van der wal zegt:

    23:07 message aan Glaswerk

    Het was mij snel duidelijk van wie de misleidende, anonieme reacties op mijn weblog waren door vergelijking IP nummers, bovendien was deze meneer zich aan het oriënteren op CES 2012 dus werd het nog duidelijker.
    Waarom meent een academicus, die deelwoorden nog niet eens weet te spellen met een d of een t op het einde slimmer te zijn dan mijzelve?
    Om daar een brorrel mee te drinken? Ocharme! Welk een misvatting!
    Je wordt daar vergiftigd waar je zelf nog bij staat.

Laat een reactie achter bij Johan Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *